sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Polttarit

Eilen se sit tapahtu. Mut kaapattiin kesken työpäivän ja pääsin viettämään aivan mahtavan päivän/illan/yön 14 ystäväni kanssa. Erään sattumuksen kautta sain vihiä polttareistani, mikä hieman harmittaa, mutta kaikki mitä siellä tapahtui ja ketä siihen osallistui, oli täysi yllätys. Toki olin antanut kaasoille listan ihmisistä ketä on häihin tulossa ja ketä voi polttareihin kutsua.

Noh, olin siis töissä, kun mulle ilmotettiin että saunalle pitäisi viedä skumppalaseja. Sinne mennessäni minua oli vastassa 14 ihanaa naista joilla jokaisella oli jotain pinkkiä/vaaleanpunaista, koska se oli teemaväri. Mulle iskettiin käteen siideri ja lasi skumppaa ja sit mää esittelin kaikki vieraat ja mistä heidät tunnen. Mukana oli niin lapsuudenystäviä, sisko kuin hieman uudempiakin tuttavuuksia. Sitten vähän juotiin ja otettiin valokuvia, mulle annettiin missinauha ja vip-passi ja sit lähettiin ekaan kohteeseen.



Pihalle päästyämme mulle laitettiin maski silmille ja lähettiin kävelemään.


Kukaan ei kuulemma huomannut mitään eroa sillä oliko mulla tää maski vai ei :D

Ja mihinkäs minä jouduinkaan?? Erottajan palolaitokselle! Huh.


Ensin piti tehdä terveystarkistus, otettiin syke, verenpaine, sydänkäyrä, puhallutettiin (säälittävät 0,48 promillee), verinäyte ja kuumekkin mitattiin (37,5). Diagnoosi: akuutti pariutumisen tarve. Kotihoito-ohjeet: pitää hauskaa. Sen jälkeen pääsinkin sitten tositoimiin. Ei muuta kun palomiespuku päälle.


Jouduin ensin kantamaan takana näkyviä letkulaukkuja, mutta eihän siitä tullut mitään, joten sain sit kirveen :D Koko tapahtuma luonnollisesti videokuvattiin. Pukeutumisen jälkeen mulle laitettiin maski naamalle (happipullo oli selässä) ja mun piti kontata johonkin torniin. Se oli jotain ihan hirveetä. Mää en osaa hengittää happimaskin kanssa ja se kuulosti tasan yhtä pahalta kun tuntui. Mutta selvisin huipulle asti, tosin loppumatkan kävelin pystyssä. Ja hiki virtasi. Palomies antoi ohjeita että aina pitää informoida missä on menossa ja mitä tapahtuu. Jossain vaiheessa kontatessa meinasi usko loppua, varsinkin siinä vaiheessa kun palomies sanoi että enää on reilut 100 rappusta jäljellä. Mutta tosissaan oon ylpee itestäni ja siitä että pääsin todella painavan kantamuksen kanssa ylös asti, vaikka viimeisissä rapuissa jouduin luovuttamaan kirveen pois ja kiskomaan itseni kaiteesta ylös.  Maisemista en voinut nauttia koska silmälasit jäi alas toisen kaason kanssa. Hetki hengähdystä ja sitten takaisin alas. Tälläkertaa onneksi ilman maskia. Sitten mentiin pihalle ja mää sain ampua vesiletkulla. Se oli kivaa. Ja sokerina pohjalla, mun piti laskeutua tankoa pitkin alas! Se jos mikä oli pelottavaa ja samalla aivan mahtavaa!! Mää pelkään putoomista yli kaiken, ja tangon ja reunan välillä oli yllättävän pitkä matka. Pitkän syvään hengittelyn ja Taru huutojen jälkeen mä tein sen, ja liu'uin tankoa alas. Mikä fiilis! Koko kokemus oli upea.

Palomieheilyn jälkeen käytiin haukkaamassa hampparit Mäkkärissä ja sieltä matka jatkui kohti Silja Europaa. Siellä mentiin heti yläkannelle drinksuille nauttimaan auringosta. Kelit kyllä suosi tätä reissua. Parin siiderin jälkeen mut vietiin hierontaan ja sen jälkeen meikattavaksi. En oo ikinä käyny laivalla missään hoidoissa tms. Hieronta kesti puoli tuntia ja oli vähintäänkin outoa. Se ei ollut sellaista kunnon hierontaa, vaan ihme vatkausta ja painelua. Välillä luulin et nahka rupee palamaan ja lopuksi hierottiin myös korvat... sisältä. Öh, mitä? Meikki oli nätti, harmi etten tajunnut siinä hötäkässä ottaa kuvaa. Mutta mulle laitettiin siniset rajaukset ylä- ja alaluomille. Kuulostaa erikoiselta, mutta se oli oikeesti tosi nätti. Sit luomilla oli vähän kimalletta ja huulilla neutraali huulikiilto. Sit eiku taas pämppäämään.

Sen lisäksi että koko matka ei maksanut mulle mitään, eikä mikään mitä söin tai join, tytöt oli varannu mulle reilun matkabudjetin, mää sain vielä lahjoja! Jokaisen piti ostaa jotain pinkkiä/vaaleanpunaista. Tässäpä ne tulee:


Viiksi-lompakko, jossa oli mun budjetti. Sain tän vasta loppuillasta. Ihana!


Hello Kitty saippuakuplia, vesipyssy, hyppynaru, twist-naru ja verkkohanskat.


Silmälasi-viiksikaulakoru (ihana, oon haaveillu tällasesta mut ruvennu aina pihistelemään oston hetkellä) ja kolmet korvikset.


BareMineralsin luomivärejä. Ihania sävyjä, en malta oottaa et pääsen kokeilemaan.


3 mukia. Nyt tulee sit tilanne et mistä mukista mää seuraavan kerran juon teetä.


Ihanat alushousut. Hajottiin tolle tekstille. :D


Aurinkolippa ja pallopeli. Pitää Herr Saksan kanssa mennä testailemaan.


Ja vielä ekstrana siskolta sain tän avaimenperän. :)

Ja hei apua, sain mää vielä villasukatki mut ne unohtu kuvata. Joka lahja annettiin yksitellen ja mun piti arvata keneltä se lahja on. Arvasin 3 oikein. :)

Loppuilta meniki sit tanssien ja juoden. Oli ihan törkeen kivaa! Ikimuistoinen ilta. Ja nyt on olokin sen mukainen. Jokaista lihasta särkee palomiesjutun jäljiltä. Pääsin kuitenkin aamulla laivan aamupalabuffaan ja vielä pikaisesti pyörähtämään Tallinnassa. Sieltä ostin vaan särkylääkettä ja kuivashampoota vaikka kävin Kaubamajassa hypistelemässä vaikka mitä kosmetiikkaa. Nyt mää oon onnellinen. Ai niin, Herr Saksa oli pakannut mulle repun reissua varten, ja se oli hieno suoritus, vaikka kasvovoide olikin unohtunut matkasta. Syy siiheen oli se että mulla on kuulemma niin paljon purkkia ja purnukkaa ettei niistä ota mitään selkoa. :) Muuten sieltä löytyi suoristusrauta, läjäpäin meikkejä, nassuputsareita, hammasharja ja tahna, dödöö, lämpösuojasuihketta, parit kengät, laukku, bilevaatteita, koruja ja vaikka mitä muuta. Mulla on niin ihana mies! <3 Ja ystävät! <3

En unohda tätä päivää koskaan! Nyt oon ihan rikkipoikki ja käyn kattomaan polvet mustelmilla Kostoa ja napostelen vähän krapula-sipsejä. Kiva jos jaksoitte lukea tänne asti, tuli vähän pitempi postaus kun yleensä.

-T

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mielipiteitä? :)